BIP Ośrodka Pomocy Społecznej PYSZNICA
   mapa strony   |   kontakt   |


z dnia 22 czerwca 2009 r.

Dokument usunięty dnia 11.09.2010
powód: zmiana struktury


Zarządzenie Nr 10/2009
Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej
w Pysznicy
z dnia 22 czerwca 2009 r.


w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Pysznicy

Na podstawie §5 ust.1 Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Pysznicy stanowiącego Załącznik do Uchwały Nr XVII/121/2004 Rady Gminy w Pysznicy z dnia 2 września 2004 r. w sprawie nadania statutu Ośrodkowi Pomocy Społecznej


zarządzam, co następuje:


§1. Nadaję Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Pysznicy Regulamin Organizacyjny stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.

§ 2. Zobowiązuję pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej w Pysznicy do zapoznania się z niniejszym zarządzeniem i stosowanie postanowień Regulaminu, o którym mowa w §1.

§3. Traci moc Zarządzenie Nr 1/2005 Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Pysznicy z dnia 9 września 2005 r., w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 01 lipca 2009 r.

Teresa Kudłacik

Kierownik OPS w Pysznicy


Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 10/2009 z dnia 22.06.2009 r.
w sprawie Regulaminu Organizacyjnego
Ośrodka Pomocy Społecznej w Pysznicy

Regulamin Organizacyjny
Ośrodka Pomocy Społecznej
w Pysznicy

Rozdział I
Postanowienia ogólne

§1. Regulamin organizacyjny Ośrodka Pomocy Społecznej w Pysznicy (OPS) określa:
1) Zadania Ośrodka Pomocy Społecznej,
2) Strukturę wewnętrzną,
3) Zasady funkcjonowania Ośrodka Pomocy Społecznej,
4) Zakres działania Kierownika, Głównego Księgowego oraz poszczególnych Działów.

§2. 1. Ośrodek Pomocy Społecznej w Pysznicy jest jednostką budżetową.
2. Ośrodkiem kieruje Kierownik OPS odpowiedzialny za jego działalność.
3. Kierownika OPS zatrudnia i zwalnia Wójt Gminy Pysznica.
4. Ośrodek jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników, a obszarem
działania jest teren Gminy Pysznica.
5. Siedziba Ośrodka mieści się w Pysznicy przy ul. Wolności 320

§3. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1) pracodawcy Ośrodku lub Ośrodku Pomocy Społecznej – rozumie się przez to Ośrodek Pomocy Społecznej w Pysznicy,
2) Kierowniku lub Kierowniku OPS - rozumie się przez to Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Pysznicy
3) Działach – rozumie się równorzędne komórki organizacyjne Ośrodka,
4) Wójcie Gminy - rozumie się Wójta Gminy Pysznica,
5) Gminie- rozumie się gminę Pysznica,
6) Regulaminie – rozumie się przez to niniejszy Regulamin.

§4. 1. Ośrodek Pomocy Społecznej w Pysznicy jest jednostką organizacyjną powołaną Uchwałą nr XI/48/90 Rady Narodowej w Pysznicy z dnia 28 lutego 1990 roku w sprawie powołania jednostki budżetowej – Terenowego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pysznicy,
2. Ośrodek działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, Statutu Ośrodka, niniejszego Regulaminu oraz aktów prawnych wydanych przez Radę Gminy oraz Wójta Gminy.
3. Porządek wewnętrzny w Ośrodku oraz obowiązki i uprawnienia pracowników Ośrodka, wynikające ze stosunku pracy, określa Kierownik OPS w Regulaminie Pracy, wprowadzonym w drodze zarządzenia.


Rozdział II
Zadania Ośrodka

§5. Do zadań Ośrodka Pomocy Społecznej należy w szczególności:
1) rozpoznawanie, diagnozowanie, ocena i zaspakajanie potrzeb osób, rodzin
wymagających pomocy – sporządzanie wywiadów środowiskowych i wydawanie na
tej podstawie decyzji administracyjnych;
2) przygotowywanie materiałów, decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu
administracji publicznej;
3) wykonywanie na podstawie udzielonych upoważnień czynności faktycznych
wchodzących w zakres działania Ośrodka;
4) przyjmowanie, rozpatrywanie oraz załatwianie skarg i wniosków;
5) przygotowywanie materiałów w celu uchwalenia budżetu z zakresu pomocy
społecznej oraz jego wykonanie;
6) realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz
uchwał organów gminy;
7) realizacja obowiązków i uprawnień służących Ośrodkowi Pomocy Społecznej jako
pracodawcy – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa;
8) prowadzenie postępowania i wydawanie decyzji w sprawie świadczeń rodzinnych i wypłacanie świadczeń rodzinnych na mocy stosowanych upoważnień Wójta Gminy
9) prowadzenie postępowania, wydawanie decyzji w sprawie funduszu alimentacyjnego na mocy stosowanych upoważnień Wójta Gminy;
10) prowadzenie postępowania wobec dłużników alimentacyjnych na mocy stosowanych upoważnień Wójta Gminy.

Rozdział III
Struktura wewnętrzna Ośrodka


§ 6. 1. Strukturę organizacyjną Ośrodka stanowią:
1) Kierownik,
2) Dział Pomocy Społecznej i Świadczeń Socjalnych,
3) Dział Świadczeń Rodzinnych,
4) Dział Usług Opiekuńczych,
5) Dział Obsługi,
6) Dział Administracji i Finansów.
2. W ramach umowy zlecenia stosowane usługi na rzecz Ośrodka świadczą: Służba BHP, Radca Prawny, Administrator systemu informatycznego, Archiwista.

§ 7. Schemat organizacyjny Ośrodka określa załącznik Nr 1 do Regulaminu.

§ 8. 1. Zadania merytoryczne poszczególnych działów określa załącznik Nr 2 do Regulaminu
2. Podział zadań na poszczególne stanowiska pracy określają zakresy czynności zatwierdzone przez Kierownika OPS.

§ 9. Dopuszcza się zatrudnienie w Ośrodku na czas określony pracowników w ramach prac interwencyjnych, absolwentów szkół, stażystów, których wynagrodzenie lub część wynagrodzenia wraz z pochodnymi jest refundowana z innych źródeł.
§ 10. Dopuszcza się przyjmowanie praktykantów w celu odbycia praktyk studenckich na podstawie stosownych umów z uczelniami.
§ 11. Podziału zadań między działami oraz pomiędzy poszczególnymi pracownikami dokonuje Kierownik OPS.
§ 12. Kierownika OPS w czasie jego nieobecności zastępuje Główny księgowy lub osoba wskazana przez Kierownika OPS.


Rozdział IV
Zasady funkcjonowania Ośrodka Pomocy Społecznej


§ 13. Ośrodek Pomocy Społecznej działa w oparciu o następujące zasady:
1) praworządności,
2) służebności społeczności lokalnej,
3) racjonalnego gospodarowania mieniem,
4) jednoosobowego kierownictwa,
5) kontroli wewnętrznej,
6) podziału kompetencji,
7) wzajemnego współdziałania,
8) zadaniowości,
9) rozliczania z realizacji zadań,
10) racjonalnego doboru kadry pracowniczej.

§ 14. Pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej w wykonywaniu powierzonych zadań są
zobowiązani do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa.

§ 15.1. Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy z uwzględnieniem szczególnej staranności.
2. Przy realizacji zadań związanych z wydatkowaniem środków publicznych wymagane
jest stosowanie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r. Nr 223 poz.1655 z późn. zm.), a w przypadkach, w których ww. ustawa nie ma zastosowania – Regulamin udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 000 Euro obowiązujący w Ośrodku.

§ 16.1. Ośrodkiem kieruje Kierownik zatrudniony przez Wójta Gminy na podstawie
umowy o pracę i wykonuje zadania przy pomocy Głównego Księgowego.
2. Dobór kadry pracowniczej odbywa się:
1) w stosunku do pracowników socjalnych – zgodnie z wymogami art.116 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2008 r., Nr 115 poz. 728 z późn. zm.)
2) w stosunku do pozostałych pracowników zgodnie z wymogami dla danego
stanowiska pracy określonymi w odrębnych przepisach prawa.


Rozdział V
Zakres zadań Kierownika, Głównego księgowego

§ 17. Do zakresu zadań Kierownika OPS należy:
1) Kierowanie bieżącymi sprawami Ośrodka i reprezentowanie go na zewnątrz;
2) Wykonywanie uprawnień pracodawcy w stosunku do pracowników Ośrodka;
3) Wydawanie decyzji z zakresu administracji publicznej na podstawie upoważnienień wydanych przez Wojta.
4) Zatwierdzanie zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników Ośrodka;
5) Składanie coroczne Radzie Gminy sprawozdania z działalności Ośrodka pomocy Społecznej,
6) sprawowanie opieki nad praktykantami odbywającymi praktykę w Ośrodku.

§ 18. Do zadań Głównego Księgowego OPS należy:
1) Prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i
zasadami polegającej zwłaszcza na:
a) Zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania i
kontroli dokumentów w sposób zapewniający:
– właściwy przebieg operacji gospodarczych,
– ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki,
– sporządzanie kalkulacji wynikowych kosztów wykonywanych zadań,
oraz sprawozdawczości finansowej;
b) Bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości oraz sporządzania
kalkulacji wynikowej kosztów wykonawczych zadań i sprawozdawczości
finansowej,
2) Prowadzenie gospodarki finansowej Ośrodka zgodnie z obowiązującymi zasadami, a w szczególności:
a) Wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami
dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami
pozabudżetowymi,
b) Zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości zawieranych przez
Ośrodek umów,
c) Przestrzeganie zasad rozliczeń i ochrony wartości pieniężnych,
d) Zapewnienie terminowego ściągania należności oraz spłaty zobowiązań;
3) Analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu będących w dyspozycji
Ośrodka;
4) Dokonywania w ramach kontroli wewnętrznej:
a) wstępnej, bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych
obowiązków,
b) wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania planów
finansowych jednostki oraz zmian;
5) Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Kierownika
Ośrodka, dotyczących prowadzenia rachunkowości tj. zakładowego planu kont,
obiegu dokumentów (dowodów księgowych, zasad przeprowadzania i rozliczania
inwentaryzacji);
6) Sporządzanie sprawozdań finansowych i ich analiza;
7) Przygotowywanie projektu budżetu Ośrodka;


Rozdział VI
Akty prawne kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej

§ 19. Kierownik Ośrodka wydaje:
1. Zarządzenia – na podstawie delegacji zawartych w aktach prawnych;
2. Pisma ogólne – o charakterze instrukcyjnym, regulujące tok pracy;
3. Decyzje i postanowienia – w rozumieniu przepisów postępowania administracyjnego.

§ 20. Zarządzenia powinny zawierać:
1) Oznaczenie aktu, numer kolejny w danym roku kalendarzowym;
2) Datę podjęcia: dzień, miesiąc, rok;
3) Określenie zakresu przedmiotowego regulacji prawnej;
4) Wskazanie podstawy prawnej,
5) Treść regulowanych zagadnień;
6) Wskazanie podmiotów odpowiedzialnych za realizację i termin realizacji;
7) Datę wejścia w życie aktu prawnego (z ewentualnym wskazaniem przepisów
lub aktów ulegających uchyleniu).

§21.1. Projekty aktów prawnych przygotowuje pod względem merytorycznym Kierownik OPS.
2. Projekty aktów prawnych należy przekazać do radcy prawnego w celu ich
zaopiniowania pod względem formalno – prawnym.
3. Zarządzenia podaje się do wiadomości pracownikom Ośrodka przez wywieszenie na
Tablicy Ogłoszeń dla Pracowników w budynku Ośrodka przez okres 14 dni.


Rozdział VII
Zasady ogólne podpisywania dokumentów i korespondencji Ośrodka


§ 22.1. Do podpisu Kierownika OPS zastrzega się pisma i dokumenty:
1) zarządzenia i pisma ogólne,
2) decyzje i postanowienia w sprawach indywidualnych z zakresu pomocy społecznej, i stosownie do uprawnień Wójta Gminy – w sprawach świadczeń rodzinnych i z funduszu alimentacyjnego,
3) kierowane do naczelnych organów administracji oraz innych organów
samorządowych,
4) pisma i dokumenty związane ze stosunkiem pracy pracowników Ośrodka.
2. Zasady podpisywania dokumentów finansowo – księgowych określa instrukcja obiegu
dokumentów księgowych opracowana przez Głównego Księgowego.
3. Obieg, rejestracja, znakowanie, przekazywanie i archiwizowanie dokumentów
odbywa się na zasadach określonych w instrukcji kancelaryjnej obowiązującej w Ośrodku.


Rozdział VIII
Przyjmowanie i załatwianie skarg i wniosków


§ 23.1. Organami właściwymi do rozpatrywania skarg i wniosków są:
1) W zakresie spraw dotyczących Kierownika Ośrodka – Wójt Gminy,
2) W pozostałych sprawach wnioski rozpatrywane są przez organy właściwe ze względu na przedmiot wniosku.
2. W sprawach skarg i wniosków stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego. (Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.)


Rozdział IX
Organizacja działalności kontrolnej

§ 24. Organizację działalności kontrolnej w Ośrodku reguluje Regulamin kontroli wewnętrznej ustalony w drodze zarządzenia przez Kierownika OPS.


Rozdział X
Zasady udzielania informacji mediom

§ 25.1. Informacji o działalności Ośrodka udziela mediom Kierownik OPS.
2. Obsługa informacyjna środków masowego przekazu odbywa się na zasadach
określonych w ustawie z dnia 26 stycznia 1984 r. – Prawo prasowe.


Rozdział XI
Postanowienia końcowe

§ 26. 1. Przy zmianach personalnych pracowników Ośrodka obowiązuje protokolarne
przekazanie obowiązków.
2. Kierownik Ośrodka poza zadaniami wymienionymi w zakresie zadań poszczególnych
komórek organizacyjnych może polecić wykonanie innych prac niż wymienione w
Regulaminie Organizacyjnym.
3. Prawa i obowiązki pracowników Ośrodka, zasady dyscypliny pracy oraz inne sprawy
związane z wewnętrznym porządkiem pracy określa Regulamin Pracy wprowadzony
przez Kierownika.
4. Zmiany w Regulaminie Organizacyjnym mogą być dokonywane w trybie
przewidzianym do jego ustalenia.

§ 27. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2009 r.

Załącznik Nr 1
do Regulaminu Organizacyjnego
Ośrodka Pomocy Społecznej w Pysznicy

Załącznik Nr 2
do Regulaminu Organizacyjnego
Ośrodka Pomocy Społecznej w Pysznicy


Zadania merytoryczne poszczególnych Działów Ośrodka

1. Dział Pomocy Społecznej i Świadczeń Socjalnych

§ 1. Do podstawowych zadań Działu Pomocy Społecznej i Świadczeń Socjalnych należy pomoc osobom i rodzinom we wzmocnieniu lub w odzyskaniu zdolności do funkcjonowania w społeczeństwie oraz tworzenie warunkow sprzyjających temu celowi, a w szczególności:
1) podejmowanie wszechstronnych działań dla rozpoznania potrzeb oraz rozwiązywania problemów osób i rodzin potrzebujących pomocy,
2) prowadzenie szeroko pojętej pracy socjalnej, rozumianej jako działalność zawodową, skierowanej na pomoc osobom i rodzinom we wzmocnieniu zdolności do funkcjonowania w społeczeństwie,
3) komletowanie dokumentów osób ubiegających się o świadczenia pomocy społecznej w oparciu o obowiązujące przepisy,
4) kompletowanie dokumentów osób ubiegających się o umieszczenie w domu pomocy społecznej,
5) rozpatrywanie spraw o udzielenie świadczeń w różnych formach osobom kwalifikującym się do pomocy społecznej oraz przedkładanie dokumentacji kierownikowi w celu podjęcia decyzji,
6) utrzymanie ścisłe współpracy z:
a) placówkami służby zdrowia,
b) placówkami oświatowymi,
c) Powiatowym Urzędem Pracy,
d) Prokuraturą Rejonową, Sądem Rodzinnym i Nieletnich, Komendą Policji i kuratorami,
e) środowiskami osób niepełnosprawnych,
f) instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz osób wymagających wsparcia.
7) załatwianie spraw interwencyjnych zleconych przez kierownictwo Ośrodka,
8) dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń,
9) zapewnienie obsługi administracyjnej i prowadzenie dokumentacji wszystkich udzielonych świadczeń,
10) opracowywanie i wydruk projektów decyzji administracyjnych na wszystkie rodzaje świadczeń i formy pomocy na podstawie przeprowadzonych wywiadów środowiskowych,
11) przeprowadzanie wywiadów srodowiskowych w miejscu zamieszkania osób i rodzin zgłaszających się o pomoc,
12) dokonywanie analiz i oceny zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia pomocy społecznej,
13) prowadzenie rejestrów udzielanych świadczeń,
14) prowadzenie rejestrów kontraktów socjalnych,
15) prowadzenie rejestrów pracy socjalnej,
16) rozliczanie świadczeń realizowanych w formie zakupów,
17) prowadzenie ewidencji osób przebywających w domach pomocy społecznej i innej niezbędnej dokumentacji,
18) występowanie do gmin o zwrot świadczeń przyznanych w miejscu pobytu,
19) kompletowanie i przygotowywanie dokumentacji dotyczącej przyznawania i wypłaty świadczeń przyznawanych na podstawie ustawy o pomocy społecznej,
20) obsługa systemu komputerowego – dokładne i rzetelne wprowadzanie informacji z wywiadów środowiskowych oraz innych dokumentów do baz danych,
21) inicjowanie oraz organizowanie spotkań wigilinych dla ludzi starszych samotnych, kolonii dla dzieci, dozywiania dzieci w szkołach i przedszkolach,
22) ochrona danych w systemie informatycznym,
23) terminowe załatwianie wszystkich spraw,
24) udzielanie pomocy zgodnie z zasadmi etyki zawodowej,
25) realizacja programów unijnych z Europejskiego Funduszu Społecznego.

2. Dział Świadczeń Rodzinnych


§ 2. Do podstawowych zadań Działu Świadczeń Rodzinnych należy organizacja wypłat świadczeń rodzinnych, a w szczególności:
1) przygotowywanie decyzji administracyjnych dotyczących świadczeń rodzinnych i funduszu alimenatycjnego na podstawie akceptowanych przez Kierownika,
2) przygotowywanie korespondencji oraz dokumentów związanych z przyznanymi świadczeniami rodzinnymi funduszem alimentacyjnym,
3) prowadzenie całości dokumentacji związanej z realizacją swiadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego, w tym akt osób objętych pomocą (ewidencją),
4) prowadzenie komputerowej ewidencji klientów świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego,
5) prowadzenie spraw związanych ze zwrotem wydatków na świadczenia rodzinne i funduszu alimentacyjnego ,
6) przygotowywanie dokumentacji dotyczącej realizacji świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego,
7) realizowanie świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego ,
8) sporządzanie okresowych zestawień i sprawozdań planowanych i realizowanych świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego,
9) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem społecznym i zdrowotnym świadczeniobiorców,
10) prowadzenie postępowania wobec dłużników alimentacyjnych,
11) ochrona danych w systemie informatycznym,
12) terminowe załatwianie wszystkich spraw.


3. Dział Usług Opiekuńczych

§ 3. Do podstawowych zadań Działu Usług Opiekuńczych należy zaspokajanie codziennych potrzeb życiowych oraz zapewnianie niezbędnej opieki higienicznej i pielęgnacyjnej osobom chorym, starym lub niepełnosprawnym, wymagającym pomocy innych osób, a w szczególności:
1) zabezpieczenie prawidłowej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, działalności opiekuńczej na rzecz chorych, pozostających w domu,
2) zapewnienie różnych form pomocy i opieki nad osobami starszymi, samotnymi i innymi osobami wymagającymi wsparcia,
3) prowadzenie gospodarki finansowej związanej ze świadczeniem usług,
4) podejmowanie inicjatyw i przedstawianie wniosków zmierzających do usprawnienia organizacji usług opiekuńczych.


4. Dział Administracji i Finansów

§ 4. 1.Do podstawowycg zadań Głównego Księgowego należy, w szczególności:
1) bieżące i terminowe prowadzenie księgowości dochodów i wydatków budżetowych wraz z egzekwowaniem należności i dochodzeniem roszczeń spornych,
2) prowadzenie ewidencji księgowej funduszy celowych i środków specjalnych,
3) prowadzenie ewidencji księgowej rzeczowych składników majątkowych,
4) przygotowywanie i rozliczanie inwentaryzacji rzeczowych składników majątkowych oraz pozostałych aktywów i pasywów, z wyłączeniem przeprowadzonej w formie spisu z natury,
5) sporządzanie list wynagrodzeń, rozliczanie wynagrodzeń, terminowe rozliczanie podatku dochodowego pracowników od przychodów wynikających ze stosunku pracy oraz składek ZUS,
6) prowadzenie obsługi bankowej w zakresie realizacji gotówkowych i bezgotówkowych operacji finansowych, dotyczących dochodów i wydatków budżetowych,
7) sporządzanie okresowych sprawozdań finansowych z realizacji dochodów i wydatków budżetowych oraz sprawozdań z zakresu objętego ewidencją księgową,
8) sporządzanie projektu budżetu rocznego,
9) bieżące analizowanie realizacji budżetu,
10) sporządzanie bilansu jednostki,
11) opracowywanie wewnętrznych instrukcji regulujących zasady ewidencji księgowej, gospodarki finansowej, kontroli i obiegu dokumentów.

2. Do zadań inspektora ds. organizacyjno –kadrowych należy:
1) prowadzenie sekretariatu- przyjmowanie i wysyłanie korespondencji,
2) zaopatrywanie Ośrodka w materiały biurowe, pieczęcie, środki czystości, wyposażenie,
3) prowadzenie archiwum zakładowego,
4) przygotowywanie i nanoszenie materiałów na stronę internetową Ośrodka,
5) prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników Ośrodka,
6) sporządzanie sprawozdań kwartalnych, półrocznych, rocznych z pomocy społecznej, nanoszenie w system „Pomost”,
7) sporządzanie sprawozdań z czasu pracy i wysyłanie Głownego Urzędu Statystycznego,
8) redagowanie pism,
9) nadzór na tablicami ogłoszeń,
10) prowadzenie spraw dotyczących kolonii dla dzieci,
11)wszystkie sprawy organizacyjne.

3. Do zadań pomocy administracyjnej należy:


1. Przygotowywanie zasiłków i świadczeń do wypłaty ( świadczenia rodzinne, pomoc społeczna, PFRON, EFS),
2. Przygotowywanie przelewów ( bieżące regulowanie zobowiązań),
3. Przygotowywanie korespondencji do wysłania,
4. Zestawianie wypłaconych zasiłków i sprawdzanie z rejestrami zasiłków prowadzonymi przez pracowników socjalnych ( bieżąco),
5. Przygotowywanie dokumentacji inwentaryzacyjnej
6. Przeprowadzanie spisów z natury,
7. Opisywanie, segregowanie i układanie dokumentów księgowych,
8. Przygotowywanie danych do sprawozdań dotyczących usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych,
9. Ewidencja odzieży ochronnej i sprzętu ochrony osobistej ( sorty dla opiekunek i pracowników socjalnych),
10. Prowadzenie kart pracy opiekunek i comiesięczne obliczanie godzin oraz wycena usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych,
11. Pomoc w prowadzeniu dokumentacji zasiłkowej ZUS,
12. Prowadzenie rozliczeń i korespondencji z Kasą Zapomogowo- Pożyczkową.

5. Dział obsługi

§ 5. Do podstawowych zadań sprzątaczki należy utrzymanie porządku i czystości pomieszczeń w Ośrodku.

6. Zadania wspólne

§ 6. Do wspólnych zadań działów organizacyjnych należy przygotowywanie materiałów oraz podejmowanie czynności organizatorskich na potrzeby Ośrodka, a w szczególności:
1) właściwe i terminowe prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie materiałów oraz projektów decyzji administracyjnych,
2) przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań ze swojego zakresu,
3) przygotowanie materiałów, wniosków i wyjaśnień do rozpatrzenia skarg, wniosków i postulatów wniesionych do Wójta i Rady Gminy, badanie ich zasadności i w obowiązujących terminach przygotowanie projektów zawiadomień o sposobie ich załatwienia,
4) przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz przekazywanie ich do archiwum zgodnie z wymogami instrukcji kancelaryjnej,
5) stosowanie obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt,
6) stosowanie zasad dotyczących wewnętrznego obiegu akt,
7) usprawnianie własnej organizacji, metod i form pracy,
8) wykonywanie zadań przekazanych do realizacji przez Kierownika,
9) przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej oraz zapewnienie ochrony danych osobowych i ochronę informacji niejawnych,
10) właściwe i racjonalne gospodarowanie materialnymi środkami pracy,
11) przyjmowanie i obsługa interesantów,
12) dbałość o pozytywny wizerunek Ośrodka.

Pokaż metryczkę tego dokumentu drukuj 
Podpisał: Teresa Kudłacik
Dokument z dnia: 22.06.2009
Dokument oglądany razy: 2 935
Opublikował: Witold Biały
Publikacja dnia: 05.09.2010
 
Ukryj metryczkę tego dokumentu     drukuj 



bip.gov.pl